יום ראשון, 20 בנובמבר 2016

סושי תמרי טבעוני 手まり寿司 完全菜食主義の

סושי תמרי טבעוני, חגיגה לעיניים ולחיך

כמה יפים הם כדורי הסושי הצבעוניים האלה! ממולאים במילויים שונים וציפויים צבעוניים. בסידור "נכון" - הם נראים ממש כמו מגש של ממתקים.
קוראים להם סושי תמרי ( Temari) וביפן נהוג להגיש אותם בעיקר במהלך ה-הינמאטסורי (יום הבנות) היפני.

מה זה בעצם תמרי?
"תמרי" ביפנית פרושו "כדור יד". מדובר בכדורים רקומים לפי מסורתי יפנית עתיקה. בעבר, נראה שהכדורים שמשו למשחק, אבל היום, משתמשים בהם יותר כקישוטים דקורטיביים.
סושי תמרי, אמור להדמות מעט לכדורים אלה. 

כדורי "תמרי" יפניים מתוך האתר הזה


מרכיבי סושי תמרי טבעוני
ביפן, יכילו כדורי הסושי תמרי דג נא, סרטנים, ביצי דגים, שרימפס או פיסות של בקר. אני הכנתי הדרכה ליצירת סושי תמרי טבעוני.
הסושי תמרי מורכב בעצם משני חלקים: החלק התחתון הוא כדור אורז ממולא במילוי לבחירתכם (פטריות מוקפצות, מלפפון בסויה, קובית אבוקדו וכו') והחלק עליון מקושט ברכיבים אחרים. תנסו לשלב טעמים ומרקמים, זה תמיד מפתיע לטובה!

לקישוט סושי תמרי טבעוני אני השתמשתי ב
* קליפה של מלפפון
* פרוסות מלפפון ( פרוסות דקיקות , שקופות ממש, של תוך המלפפון)
* פרוסות ג'ינג'ר כבוש ורוד (אם הג'ינג'ר שלכם לא ורוד- ערבבו אותו לכמה דקות עם סלק מגורר- הוא יהפך ורוד ויפיפה בן רגע!)
* עלים של פטרוזיליה
* עלים של עירית
* שומשום שחור
* פרוסות דקיקות של אבוקדו (כדאי לזלף עליהן מיץ לימון כדי שישמרו על המראה הירוק הרענן שלהן!)
* קנפיו (פרוסות דלעת מוחמצת, מתאו אותן על המדף האסיאסתי בסופר)
* פרוסות דקות של דייקון כבוש (צנון יפני, גם אותו תמצאו ע"ג המדף האסיאתי, צהוב ומרשים)
* גזר (בז'וליאנים דקיקים או בפרוסות דקיקות חתוכות כפרחים) 
* סרטים דקים של אצת נורי 
* אורז צבוע בסלק (הוא הופך ורוד-בורדו מהמם וזוהר! כדאי לנסות!)
אין לי ספק שאפשר למצוא רעיונות נוספים!
הטיפ שלי לגבי הקישוט הוא להשתמש בהרבה צבעים מנוגדים: פרוסה של קליפת מללפון על רקע פרוסות ג'ינג'ר ורוד,  עלה פטרוזיליה ירוק ורענן ע"ג פרוסות קנפיו, פרח גזר דק לע"ג פרוסת דייקון.


הכנת סושי תמרי טבעוני


הכנת הכדור:
מניחים פיסת ניילון בגודל 20x20 ס"מ בערך, על היד (אני מצאתי שנוח יותר עם נילון פשוט, אפשר גם להשתמש בניילון נצמד) 
לוקחים כף גדושה של אורז ומניחים בכף היד העטויה נילון.
אוספים את שולי הניילון ומתחילים לסובב אותם עד שניילון נצמד לאורז ושהאורז הופך כדורי.
פוחים, לוחצים במרכז הכדור ויוצרים גומה
אל הגומה מכניסים מילוי לבחירתכם (קובית פטריות מוקפצות, קוביית מלפפון בסויה, קובית אבוקדו וכו')
שוב אוספים את שולי הניילון ומסובבים אותו שהאורז שוב הופך כדורי.
כעת הכדור מוכן. אני ממליצה להכין 9 או 16 כדורים , כדי שלאחר מכן תוכלו לסדר אותם יפה, במבנה מרובע דקורטיבי.
קישוט: 
פותחים את הניילון, מוציאים את כדור האורז, מקשטים את כדור האורז- ומחזירים להידוק נוסף עם הניילון.

אני מקווה שהתיאור הכתוב והוידאו המצורף יעזרו לכם להתנסות בהכנת סושי תמרי טבעוני. זה כייף! 

*****






בחמש ומשהו השנים בהן אני מכינה בנטו צברתי המון מתכונים שילדים אוהבים, והמון שיטות עבודה שמקצרות את הדרך. את כל המתכונים השיטות והתובנות אספתי לספר שיצא לאור בהוצאה עצמיתספר שמלמד הכנת בנטו, 144 עמודים (!) מעל 100 הדרכות מפורטות ומתכונים (הכל כשר) שמעוצב כספר מנגה (קומיקס יפני) עם איוריה הקסומים של ניקול קרן.
לפרטים נוספים ולרכישה כדאי להכנס לקישור זה. 


תרשמו לערוץ שלנו ותזכו לסרטוני בנטו חדשים בכל שבוע 



בלחיצה כאן תגיעו לעמוד היוטיוב שלי שיש בו המון טוטוריאל׳ס מדליקים בוידאו שמלמדים איך מכינים בנטו ! 







(ואני? אשמח ללייק)





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה