יום שבת, 12 בנובמבר 2016

אוכל של אמא, עבדות, וניסן שור- יש לי מה להגיד על זה!



אז איזה ניסן שור כתב היום בעיתון הארץ שדי לעבדות האמהית סביב המטבח ודי למיתוס של "אוכל של אמא". לא , אני לא משתפת. זה טו מאצ' בולשיט מה שהוא כתב שם. לא שווה שיתוף, אוסף אמירות פופוליסטיות.
אני אפילו לא מדברת על האלטרנטיבה המופלאה שהוא מציע שם, פרוסה עם קוטג׳, שניצל מהמקפיא (טוב שהוא לא מציע מנה חמה :)
אני מדברת על זה שכשאשר אמא כלשהי נמצאת במטבח זה לא (חייב להיות) שובניזם! חכו, אני חייבת לחפור קצת. תהיו סבלניים.
בגדול, כשאתה אדם בוגר, שמחליט להיות הורה, זה בא יחד עם ילד. שצריך לאכול, וצריך לקבל אהבה , ובגדול- צריך שישימו אליו לב.
בלי קשר לבישולים ולפמיניזם, כדאי להכיר באמת הקשה: הורות לילדים בכל גיל הוא לא רק גן של שושנים, שמחה ואושר אין סופי. לעיתים קרובות הוא מאוד מתיש. עם בישול או בלי בישול, עם כביסה או בלי כביסה, עם לעזור בשיעורים ובלי לעזור בשיעורים (ושלא נדבר על קשיים רגשיים או פיזיים. אז בכלל זה יכול לשבור).
אמא שנהפכת מדוכאת מהטיפול בילד/ים שלה - ללא ספק צריכה תמיכה (חברתית, פיזית, רגשית) חברות? בן זוג? משהו. קשה מידי לשרוד הורות לבד לגמרי.
אין ספק , אמא או אבא- כל הורה טוב הוא קודם כל אדם אהוב ומוכל. זה מה שנותנת זוגיות טובה (תודה דני!) וזה מה שנותן שבט אוהב (מזל שיצרתי לעצמי אחד כזה! תודה לכם שבט  אתם יודעים מי אתם!)
נכון, החברה שלנו היום מקדשת את השחרור מכלא הנשים הקטנות שיושבות כל היום בבית, מגדלות את הילדים, מנקות ומבשלות (ומניקות! ירחם השם!)- על זה "רוכבת" הרשימה של ניסן שור.
החברה שלנו מעודדת נשים לשלם על עזרה חיצונית (בית ספר, חוג, עוזרת, שניצל קפוא, יו ניים איט) ולהגיע להישגים וליעדים להכנס לתחרות, לצאת למלחמה, להתאבד על מטרות ושאף אחד לא יגיד לנו שאנחנו לא יכולות.
וואו , לפני עשר שנים הייתי מריעה לעצמי על הפסקה האחרונה שכתבתי הרגע. היום היא עושה לי כאב בטן. כי, פור גאד סייק- מה הקשר בין פמינזם לזה?
מה רע בלהכין לידים אוכל? אוכל אמיתי, ממש, עם אהבה גדולה. לילד, לא חייב לבישול. איך זה סותר את הפימניזם?!
לא, לא, לא! זה *לא* *חובה*!! אמא או לא אמא- מי שזה לא בא לה בטוב- שלא תבשל! (גם מי שלא בא לה לבשל *היום* / או *הרגע*- שלא תבשל היום או הרגע או עד שכן יבוא לה. ושגם לא תעשה כביסה. וגם לא תסדר להם את החדר! לא!
אבל, וזה מהותי לעניין- גם מי שזה לא בא לו בטוב לפרנס את משפחתו- שלא יהיה מפרנס (אולי הוא דווקא אוהב לבשל  )
ואני ממש לא צינית! זה בכל הרצינות. אדם צריך לעשות מה שבא לו בטוב.
עבדים- זה לא טוב לאף אחד מהצצדים, זה לא טוב ליקום.
וזה *חייב* להיות שווה לשני הצדדים.
ובקשר לרשומה ההיא של ניסן שור? יש לי עוד קטנה: איך הילד מתנהג כלפי ההורה שלו (אמא/אבא- לא חשוב במקרה הזה)- לא שייך לפטריאכיה, שייך לחינוך. כי אפשר להיות ילד שמקבל אוכל טעים (ולפעמים אפילו מכין לעצמו) ולא להתנהג כמו חזיר שובינסטי, בחיי, זה אפשרי! נסו ותהנו.
(ועכשיו תתיחילו לרגום באבנים. חופשי, אני מכירה את הנוהל  )





בחמש ומשהו השנים בהן אני מכינה בנטו צברתי המון מתכונים שילדים אוהבים, והמון שיטות עבודה שמקצרות את הדרך. את כל המתכונים השיטות והתובנות אספתי לספר שיצא לאור בהוצאה עצמיתספר שמלמד הכנת בנטו, 144 עמודים (!) מעל 100 הדרכות מפורטות ומתכונים (הכל כשר) שמעוצב כספר מנגה (קומיקס יפני) עם איוריה הקסומים של ניקול קרן.
לפרטים נוספים ולרכישה כדאי להכנס לקישור זה. 



תרשמו לערוץ שלנו ותזכו לסרטוני בנטו חדשים בכל שבוע 



בלחיצה כאן תגיעו לעמוד היוטיוב שלי שיש בו המון טוטוריאל׳ס מדליקים בוידאו שמלמדים איך מכינים בנטו ! 







(ואני? אשמח ללייק)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה