יום שישי, 16 בספטמבר 2016

בנטו ישראלי - יש דבר כזה?


לא תאמינו מה אפשר לראות כאשר ילד יפני פותח את הבנטו בוקס שלו!
ולא, אני לא מתכוונת ליפי הקופסה הפעם- והיא יפיפיה!!- אלא להמון פרטים אחרים שמתגלים, ומגלים לנו עולם ומלואו. 
דרך קופסת בנטו אפשר לראות, למשל, מה היא עונת השנה, אפשר לדעת מייד באיזה אזור של יפן חי אותו ילד, מאיזה מעמד סוציואקונומי הוא מגיע, ואפשר אפילו לאמוד די במדוייק את גילו של הילד (!)
איך זה קורה? 
הבנטו יכיל תמיד מאכלים מקומיים (באזורי החוף- יותר דגים, באזורי ההר- יותר בשר. לדוגמה).
הבנטו גם יכיל תמיד ירקות עונתיים, וגם "פלטת הצבעים" שלו תאפיין את עונת השנה: 
לסתיו שמורים הצבעים החומים/כתומים.
לחורף שמורים צבעים לבנים/אפורים/כחולים. 
לאביב שמורים צבעי פריחת הדובדבן, הלא היא הסאקורה- צבעים ורודים וירוקים. 
לקיץ שמורים הצהוב, האדום, ובכלל צבעוניות מאוד ניגודית וחזקה. 
לפי אופי המאכלים, והגיוון, ניתן לראות מה המצב הכלכלי של המשפחה. 
לפי נפח הקופסה, ניתן לאמוד את גיל הילד באופן די מדוייק (להרחבה בעניין זה-  בפוסט אחר, בלחיצה כאן).

בנטו לפי עונות השנה. או לפחות ניסיתי :)


ובנטו ישראלי? יש דבר כזה?!
כשאני מכינה בנטו לילדים שלי, אני משתדלת מאוד לשים ירקות עונתיים, ולעשות בנטו בצבעוניות תואמת עונה, או לפחות תואמת מצב רוח. בכל מקרה, אני מודה שקשה לי עם תותים בקיץ וברוקולי בחורף...
בהחלט אפשר לזהות לפי תכולת הבנטו שלנו מה היה מצבנו הכלכלי בנקודות הזמן השונות (5 שנים של הכנת בנטו לא הולכות ברגל), ובהחלט אפשר לזהות מה גלאי הילדים גם לפי הנפח וגם לפי העיטורים.
באשר לאוכל מקומי, ובכן- בשל אהבתנו לאוכל יפני , זה לא בא בקלות. אבל גם בספר שלי וגם בקופסאות שלי,  אני הופכת הרבה מנות יפניות- למנות של בנטו ישראלי. כאלה שאפשר למצוא את המרכיבים שלהם בסופר המקומי , והן נענות לטעם הישראלי, ולמזג האוויר שלנו. 

הנה כאן, הבאתי דוגמה לבנטו ים תיכוני, העשוי מזון מקומי, עונתי, ועדיין עומד בכל הכללים היפניים לבנטו .
על הפחמימות- עלי גפן ממולאים באורז
על החלבון: פלאפל מחומוס!
על הירקות: ירקות מוחמצים בצל ירוק ועגבניות שרי טריות :)

בנטו ים תיכוני. האם זיהתם שסושי הוא המקבילה היפנית לעלי גפן ממולאים?...










בהצלחה
להשתמע
ניבה :) 







בחמש ומשהו השנים בהן אני מכינה בנטו צברתי המון מתכונים שילדים אוהבים, והמון שיטות עבודה שמקצרות את הדרך. את כל המתכונים השיטות והתובנות אספתי לספר שיצא לאור בהוצאה עצמיתספר שמלמד הכנת בנטו, 144 עמודים (!) מעל 100 הדרכות מפורטות ומתכונים (הכל כשר) שמעוצב כספר מנגה (קומיקס יפני) עם איוריה הקסומים של ניקול קרן.
לפרטים נוספים ולרכישה כדאי להכנס לקישור זה. 








(ואני? אשמח ללייק)












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה