יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

מה זה בנטו?

מה זה בנטו? 


מה זה בנטו ? 
״בנטו״ (או "אובנטו") היא המילה היפנית לקופסת אוכל. אבל, לא כל ארוחה בקופסה היא בנטו- למרות שכל ארוחות הבנטו נתונות בקופסה.
רבים גם קוראים ״בנטו״ ל״ארוחה מצויירת״- למרות שלא כל ארוחה מצויירת היא בנטו, ולא בכל בנטו יש ציור.
אפילו החלוקה למנג׳טים או לתאים, כפי שמתבטא בקופסאות הבנטו שלי- היא לא יותר מפתרון פרקטי להפרדת האוכל ולתוספת אססטיקה. הרבה ילדים אוהבים ״אוכל מופרד״, הילדים שלי הם כאלה. למעשה רוב הילדים שפגשתי בחיי היו כאלה.
אבל רגע- אם לא כל ארוחה בקופסה היא בנטו, ואם לא כל בנטו הוא מחולק ולא כל בנטו הוא מצוייר- אבל חלקם כן- אז איך יודעים מהו בנטו?!
איך מכינים בנטו?

לבנטו חמישה עקרונות חשובים:

1- חלוקה תזונתית ברורה: 3/6 פחמימה, 2/6 ירק, 1/6 חלבון

2- 5 צבעים בבנטו, גיוון- חשוב מאוד!

3- צפיפות, צפיפות היסטרית אם יורשה לי להדגיש. הצפיפות היא עקרון מנחה חשוב כי ככה אפשר לוודא שהקופסה הקטנה אכן תכיל את כמות הקלוריות המבוקשת וגם תצליח להתמודד בקלות עם טלטולי הדרך.

4- אוכל חתוך קטן, אני אומרת: כזה שניתן לאכול בצ׳ופסטיק. זה גם עוזר לממש את העיקרון החמישי שהוא-

5- הגשה אסטטית. זה הכלל האחרון והחביב מאוד, חשוב בבנטו שהמזון יוגש באופן הכי הכי אסטטתי שניתן. יפנים, אתם יודעים.






רוצים לדעת איפה קונים קופסה לבנטו? לחצו כאן וקבלו לינקים ! 

רוצים לדעת איך מכינים בנטו? 

בלחיצה כאן תוכלו לקרוא מה שמים בתוך קופסת בנטו - בדיוק !

בתוך הקופסה ספר בנטו בעברית


בחמש ומשהו השנים בהן אני מכינה בנטו צברתי המון מתכונים שילדים אוהבים, והמון שיטות עבודה שמקצרות את הדרך. את כל המתכונים השיטות והתובנות אספתי לספר שיצא לאור בהוצאה עצמיתספר שמלמד הכנת בנטו, 144 עמודים (!) מעל 100 הדרכות מפורטות ומתכונים (הכל כשר) שמעוצב כספר מנגה (קומיקס יפני) עם איוריה הקסומים של ניקול קרן.
לפרטים נוספים ולרכישה כדאי להכנס לקישור זה. 










תרשמו לערוץ שלנו ותזכו לסרטוני בנטו חדשים בכל שבוע 





בלחיצה כאן תגיעו לעמוד היוטיוב שלי שיש בו המון טוטוריאל׳ס מדליקים בוידאו שמלמדים איך מכינים בנטו ! 









(ואני? אשמח ללייק)





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה