יום שני, 14 בספטמבר 2015

אביזרים להכנת בנטו- מה צריך לקנות? איפה קונים קופסה לבנטו?



בואו ננקה את השולחן כבר בהתחלה, ואני אגיד מה שאני חושבת: 
כדי להכין בנטו לא צריך לקנות כלום (!)
מי שמכיר אותי יודע ש:
1- מה שהרגע אמרתי זו סוג של יריה ברגליים לעצמי,
2- נשארו לי שאריות סוציאליזם בדם, עוד מתקופת הקיבוץ,
3- באמת, לא צריך באמת לקנות כלום. טוב נו, כמעט כלום. 

בקיצור, אחרי ששאלו אותי המון החלטתי לרשום את השנקל שלי בנושא אביזרים לבנטו:
1. אל תרוצו לקנות ולהוציא כסף. לא תאמינו איזה אוצרות יש לכם בבית (כנראה):
חלקים של בצק משחק יכולים להיות חותכנים, רינגים קטנים של עוגיות כאלה עם ריבה - נהדרים לחיתוך עיגולים. הפלסטיקים שבהם מקבלים רטבים בסושיה או בחומוסיה- מצויינים לשימושים חוזרים, קוביות ומשולשים ממשחקי התאמת צורות- יכולים להיות יופי של תבניות לאורז, עם קשיות אתם חותכים גבנ"צ לעיגולים קטנים מאוד, ואצות חותכים במספריים או מנקבים במנקב דפים פשוט...
2. קופסה לבנטו:
טוב, לבנטו צריך קופסה. אבל באמת שלא חייבים קופסה ייעודית, אני הכנתי בנטו במשך יותר משנה - בלי שום קופסה ייעודית וגם היום אני לרוב מכינה בנטו בקופסאות "פושטיות".
קופסת בנטו צריכה להיות ממש נמוכה (3-4 ס"מ גובה), צריך שתסגר טוב או שתשימו לה גומי שיהדק את המכסה סביב (העיקר שלא יתפזר בתיק) . וחשוב שלא תהייה ענקית (גג ליטר אחד, לא יותר ועדיף פחות. לילדים בגן עד כיתה ב- 500 מ"ל הם די והותר.)
יש מצב שתמצאו קופסה מתאימה בבית, אם לא -קופסאות הסנדוויץ של סיסטמה שקונים בקרביץ- הן מעולות. לא, אני לא מקבלת תמלוגים ולא הטבות, ומן הסתם ססיטמה לא יודעים שאני עושה להם קידום. שזה קצת חבל, כשחושבים על זה. אבל אין מה לומר- הקופסאות שלהם מעולות לבנטו! הן בגובה מתאים, יש להן אטימה מצויינת, הן בנפח מתאים, הן צבעוניות והפלסטיק שלהן איכותי מאוד בלי בספנול איי (bpa).
אז אחרי שסיכמנו שאין צורך לקנות משהו ייעודי, אם בכל זאת אתם רוצים לקנות קופסת בנטו  יפה שמוגדרת כקופסת בנטו-  חפשו "bento box" באיביי וחפשו מוכר שהוא "טופ רייטד סלר".
הביטו במידות של הקופסה, כלומר- בנפח הקופסה.  נפחה של הקופסה צריך להיות לפחות 500 מ"ל , ולא יותר מליטר, כמובן (ליטר זה המוווון לקופסת בנטו!).
וודאו שקופסת הבנטו שלכם לא גבוהה מידי, רבות מהקופסאות הזולות יותר הנמכרות באיביי הן פשוט נורא גבוהות, וקופסת בנטו צריכה להיות בגובה 4 וחצי ס"מ לכל היותר, אם היא דו קומתית ומצורפים לה צופ'סטיקס (יש כאלה!) היא צריכה להיות בגובה כולל של עד 10 ס"מ. הפרטים הללו רשומים תחת התיאור, וחשוב לבדוק אותם.
וודאו שהקופסה נאטמת היטב- זה ממש חשוב, ויש לא מעט קופסאות זולות שלא נאטמות, נפתחות, ומביאות מפח נפש. אל תיפלו לשם.
הנה לינק לקופסת בנטו נהדרת , עם רילקומה עליה (ואפילו יש בה צ׳ופסטיקס!) 



3. קורצנים לירקות ולגבינה צהובה/טופו:
אז אחרי שחיפשתם בבית את הקורצנים של בצק משחק ולא מצאתם, או שפשוט בא לכן לפנק את עצמכם במשהו שמשדרג פלאים את הבנטו- ממליצה בחום לרכוש קורצני מתכת לירקות קשים באיביי. אני קונה מכל מיני, בעיקר על פי "טופ רייטד סלר". למשל כאלה - אבל כל האחרים שניסיתי גם מאה אחוז.

4. עוד פינוק כייפי זה קיסמים מגניבים: 
יש במליון צורות,ואני מחזיקה קופסה ובוחרת מתוכה קיסמים מתאימים לפי המצב רוח שלי . גם כאן,החשוב זה למצוא את ה"טופ רייטד סלר". ולשים לב שיש הרבה פעמים גם דמי משלוח גבוהים מאוד. אבל ככה זה, כנראה. ואני שומרת מאוד שלא יאבדו. ועליי להודות: קיסמים הם כייפים. למשל זה אבל כרגיל- כל האחרים שניסיתי גם מאה אחוז.





5. תבניות לביצים (ולאורז וללחם.. תבניות, באופן כללי):
 נו, די מיותר למי שלומד עם הספר שלי... אם לא- חפשו את אלה הזולים.
תבניות ביצים זולות במיוחד כשקונים אותן בשישיות, ושימו לב לא לקנות זוג במחיר של שישיה. למשל כאן יש שישיה במחיר הוגן כולל המשלוח.
6- מנג'טים מסילקון:שווה ביותר. במקס סטוק בארץ המחירים מצויינים. באיביי, יש מלא, למשל זה. 






*** חשוב***
כל ההפניות שנתתי כאן הן ממוכרים שקניתי מהם בעבר. אבל חשוב לציין שאני מגוונת וקונה מכל מיני.
אם אני לא מרוצה כי המשלוח התאחר או אבד בדרך, הגיע מקולקל- תתלוננו ואיביי ידאגן לכם להחזר כספי (כלומר מחייבים את המוכר לזה) אז אין מה לחשוש.

איך להכין בנטו בפחות מעשר דקות? לחצו על הלינק ותקבלו את הנוסחה :) 

מה זה בנטו? לחצו כאן וקבלו תשובה:) 

וכדי לשמור על המסורת, הנה כמה מקופסאות הבנטו שהכנתי בזמן האחרון, ורובן בקופסאות "פושטיות"


















בחמש ומשהו השנים בהן אני מכינה בנטו צברתי המון מתכונים שילדים אוהבים, והמון שיטות עבודה שמקצרות את הדרך. את כל המתכונים השיטות והתובנות אספתי לספר שיצא לאור בהוצאה עצמיתספר שמלמד הכנת בנטו, 144 עמודים (!) מעל 100 הדרכות מפורטות ומתכונים (הכל כשר) שמעוצב כספר מנגה (קומיקס יפני) עם איוריה הקסומים של ניקול קרן.
לפרטים נוספים ולרכישה כדאי להכנס לקישור זה. 



תרשמו לערוץ שלנו ותזכו לסרטוני בנטו חדשים בכל שבוע 



בלחיצה כאן תגיעו לעמוד היוטיוב שלי שיש בו המון טוטוריאל׳ס מדליקים בוידאו שמלמדים איך מכינים בנטו ! 







(ואני? אשמח ללייק)






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה