יום שני, 17 בפברואר 2014

הסנדוויץ (כריך) הכי מדליק בבית הספר!



הילדים שלי לוקחים בנטו לבית הספר, כבר שנתיים וחצי ותמיד אני מניחה בו מנת פחמימה ותמיד זה אורז או נודלס, בצורה זו או אחרת. מבחינתי, עד עכשיו, לחם היה די מחוץ לתחום בתור פחמימה.

למה? קודם כל, לחם זה אוכל ״גדול״, וככזה לא מצאתי שום דרך שהניחה את דעתי על מנת לסדר אותו באופן אסתטי בתוך הבנטו.

נכון, יש באיביי כל מיני תבניות ייעודיות לעיצוב לחם בצורות של פו הדב והלו קיטי ויודה ממלחמת הכוכבים. אבל אני לא אוהבת להשתמש בתבניות והן גם יקרות פחד. והתוצאה שהן נותנות גם לא מצדיקה את ההשקעה, לטעמי. אני אוהבת פרקטיקה ותבניות זה לא פרקטי. ולחם זה לא ממש יפני, ואם אתם קוראים אותי קבוע אתם כבר יודעים שלילדים שלי העניין היפני חשוב. זהו, הבנתם. לחם לא היה חלק מרפרטואר הבנטו שלי.

אבל כשהתחלתי ללמד אנשים להכין בנטו, רבים מתלמידי אמרו לי שהם לא מבינים איך אפשר לשים אורז ונודלס בתוך ארוחת העשר של הילדים. ״אורז ואטריות זה לארוחת צהריים״, אמרו לי ״ולבית ספר הילד רוצה לקחת סנדוויץ'״. מכיוון שאני לא בנאדם אטום (על כל פנים, אני משתדלת לא להיות כזו), אז במקום לנסות לשכנע אותם שאורז ונודלס זה יופי טופי התחלתי לחפש פתרונות יצירתיים כדי להכניס לחם לבנטו.

נגישות ופשוטות הכנה זו הדרך שלי, וברור שהכלל הזה היה חייב להיות תקף גם הפעם. הייתי צריכה להימנע מלהסתבך בחיתוכים בלתי אפשריים, ומצד שני, להפוך את הלחם למשהו יפה ועדין. אתגר, אבל אתגר מהנה.

את המסע אל הלחם פתחתי בביתה של מיכל אמון, אמא לשלשה ילדים צעירים, שידועה יותר בשם ״מיכל אופה לחם״, וזאת משום שהיא מדריכה להכנת לחם ממחמצת שאור. לכבוד בואי הכינה מיכל כיכר לחם מקמח כוסמין מלא, לחמניות וגם פיתות, ויחד ישבנו והתחלנו לשחק באוכל. שיתופי פעולה זה דבר נהדר, ושיתוף הפעולה הזה הניב המון רעיונות יצירתיים ביותר. בסופו גיליתי שכן, גם לחם, עם קצת דמיון, יכול להפוך לחלק לגיטימי מקופסאות הבנטו, והיום יש לנו בבנטו גם לחם!





מצורף שעור מלא (שעה) של בנטו עם לחם,
מחולק לשלשה חלקים:




חלק א

חלק ב

חלק ג


והנה, כמה תמונות (כרגיל)
























בחמש ומשהו השנים בהן אני מכינה בנטו צברתי המון מתכונים שילדים אוהבים, והמון שיטות עבודה שמקצרות את הדרך. את כל המתכונים השיטות והתובנות אספתי לספר שיצא לאור בהוצאה עצמיתספר שמלמד הכנת בנטו, 144 עמודים (!) מעל 100 הדרכות מפורטות ומתכונים (הכל כשר) שמעוצב כספר מנגה (קומיקס יפני) עם איוריה הקסומים של ניקול קרן.
לפרטים נוספים ולרכישה כדאי להכנס לקישור זה. 


תרשמו לערוץ שלנו ותזכו לסרטוני בנטו חדשים בכל שבוע 



בלחיצה כאן תגיעו לעמוד היוטיוב שלי שיש בו המון טוטוריאל׳ס מדליקים בוידאו שמלמדים איך מכינים בנטו ! 







(ואני? אשמח ללייק)





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה